Przewodnik po reklamie na InstagramieInstagram, z ponad 700 milionami aktywnych użytkowników, jest doskonałym miejscem do reklamowania swojej firmy. Reklamowanie się w tej sieci mediów społecznościowych opartej na obrazach może być jednak trudne. Aby zacząć reklamować się na Instagramie, musisz założyć konto u partnera reklamowego, takiego jak Facebook lub Google, utworzyć reklamę, a następnie wybrać grupę odbiorców, budżet i preferencje dotyczące targetowania. Na pierwszy rzut oka proces ten może wydawać się zniechęcający. Ale w rzeczywistości nie jest to takie trudne! Czytaj dalej, aby dowiedzieć się wszystkiego, co musisz wiedzieć o reklamie na Instagramie.

Dlaczego warto reklamować się na Instagramie?

Instagram jest bardzo wizualny, co czyni go doskonałą platformą dla reklamy wizualnej. Promowanie swoich produktów lub usług za pomocą obrazów (i filmów) to skuteczny sposób na przyciągnięcie uwagi odbiorców. Reklamując się na Instagramie, możesz wykorzystać zainteresowania i pasje swoich zwolenników, używając treści wizualnych, które odnoszą się do spraw, na których im zależy. Ponieważ Instagram jest serwisem społecznościowym, możesz również wykorzystać jego funkcje do nawiązania kontaktu ze swoimi odbiorcami i potencjalnymi klientami. Możesz odpowiadać na komentarze, zadawać pytania związane z Twoją działalnością, a nawet organizować promocje lub inne interaktywne wydarzenia. W ten sposób możesz zbudować lojalną grupę odbiorców, którzy będą chętniej angażować się w działania Twojej marki i polecać ją innym.

Stwórz swoją reklamę

Tworząc reklamę, musisz zdecydować, jaki typ reklamy chcesz stworzyć. Na Instagramie są dwa główne typy reklam: reklamy ze zdjęciami i reklamy wideo. Reklamy wideo są bardzo podobne do reklam w innych serwisach społecznościowych. Reklamy ze zdjęciami są natomiast nieco inne. Tworząc reklamę fotograficzną, musisz wybrać zdjęcie, które ma być wykorzystane w reklamie. To zdjęcie stanie się obrazem ogłoszenia, ale tylko w małym, kwadratowym formacie. Następnie musisz dodać do ogłoszenia co najmniej jedno dodatkowe zdjęcie, które będzie wyświetlane w pełnym rozmiarze. Tym pełnowymiarowym obrazem może być dowolne zdjęcie lub film z Twojego kanału zdjęć. Aby utworzyć obrazek pełnowymiarowy, dotknij ikony ołówka w prawym dolnym rogu strony tworzenia ogłoszenia. Po przejściu do trybu edycji możesz przesłać obraz z komputera lub zrobić nowe zdjęcie aparatem telefonu. Po wybraniu zdjęcia pamiętaj, aby je odpowiednio wykadrować (Instagram wyświetli monit, jeśli o tym zapomnisz) i dodać podpis. Po dodaniu zdjęć wybierz wezwanie do działania, czyli komunikat, na który użytkownicy mają odpowiedzieć swoją uwagą.